Tuesday 10 January 2012

saya kerinduan~~

Assalamualaikum

aku bangun..
baca mesej..
"b rindu syg..b nk balik kerja dah"
aku tersenyum..

aku bangun..
buka mesej..
"syg...rindu awk sgt2...xble nk tido...ngantukkk..luv u"
aku terperasan sesuatu..
eh2 dia guna luv..bkn lov...
hehehe terpengaruh dengan aku la tu..

pagi ni...
terasa diri berada di atas glob yang berpusing
rasa loya seketika..
padan muka..sapa suruh xtidur semalaman..
bila final exam ni..
menjadi2 aku tidur siang bangun malam..

yup..harini sahaj pleezzz...
saya nak berblogwalking n bermuka buku...


ok..lari tajuk...
saya memang rindu
sangat2 kerinduan

tiada medium yang nak sampaikan kerinduan ni pada dia
hanya hati kecil


jika aku boleh berbicara dengan angin
akan aku nyatakan pada dia
angin, aku kasih padanya
sudikah kau menyejukkan dia
di kala dia kepanasan?

jika aku boleh berbicara kepada sang suria
akan aku nyatakan pada dia
wahai suria yang memancar indah,
aku rindu padanya,
sudikah kau menghangatkan dia
di kala dia kesejukan?

jika aku boleh berbicara bersama awan,
akan aku nyatakan pada dia,
wahai awan si pelindung,
aku sayang padanya,
sudikah kau melindungi kekasih ku yang jauh?

jika aku boleh berbicara dengan air,
akan aku nyatakan padanya,
air, aku cinta padanya
sudikah kau menjadi teman nya
di kala dia kehausan?

jika aku boleh berbicara dengan mereka,
aku akan pinta supaya menyenangi engkau,
aku akn sampaikan salam kerinduanku melalui mereka,
aku kan sampaikan ingatanku melalui mereka

jika angin berhembus,
dengarlah lafaz rindu ku padamu,

jika sang suria menghangatkan mu,
itulah aku yang sedang memelukmu,

jika bulan memancar indah cahayanya,
bermakna aku sangat merinduimu

salam kekasihmu dari jauh~~

No comments:

Post a Comment

 

~sana sini~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review