Thursday 28 May 2015

Siapa aku?

"baik kau pilih si qayyum ni dari fauzan. at least dia ada rupa. aku pon tak paham la kenapa kau nak sangat kat fauzan tuh."

3 baris ayat yang menikam menusuk dalam jantung hati aku. benar lah orang cakap. jaga lidah kerana lidah lagi tajam dari sebilah pedang. sakit dari lidah lagi pedih dari disiat guna pedang.

sedih. aku cuma mampu cakap. qayyum lagi muda, tak nak lah aku.

mungkin aku pernah rasa suka kat qayyum, tapi rasa macam tu jer la. lain dengan rasa aku dekat fauzan.

so, nak tanya. nak suka someone tuh kena pilih dari rupa ker? aku jatuh cinta dengan kebaikan fauzan. dengan ke noob an dia.ok, tipu. sebab qayyum pon baik jugak.

aku nak buat macam mana? bukan aku boleh arah hati aku untuk suka sesiapa. "eh hati, mulai sekarang aku nak kau hilang kan rasa dekat fauzan. suka dekat orang lain" kan bagus kalau hati tuh macam laptop. tak nak kita boleh permenantly delete. tapi hati bukan macam tuh. tak boleh dikawal guna otak.

tengah sedih sedih nih lagu rossa terlalu cinta nih berkumandang pulak.

aku boleh hilangkan rasa suka dekat fauzan tuh. tapi tunggu la dalam setahun. kalau tak jumpa. mungkin dah habis belajar nanti baru aku boleh lupa perasaan tuh.

No comments:

Post a Comment

 

~sana sini~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review